Friday, August 29, 2008

My Background

Assalamualaikum...
Kepada sahabat-sahabat, hari ini detik bersejarah kerana dgn jayanya,saya berjaya mencipta satu evolusi baru dalam hidup ini. Terima kasih banyak-banyak diucapkan kepada ustazah Nurhidayah, pensyarah saya yang mengajar legal maxim di kelas kerana sudi berkongsi ilmu untuk membuat blog. Mudah-mudahan ustazah akan berjaya mencapai cita-cita untuk menyambung pelajaran selepas ini dengan jayanya. Amin.

Tidak di lupakan jg kpd sahabat-sahabat sekelas iaitu Helmi, Ashaari, Sobri, Poji, Hafidz, Lala, Zaza, Nini, Azwa, Masitah, Norzalikha, Yana Jonet, Yana Kecik, Shida Mawi, Ain Abote, Qilah, Leeya,  Syafiqah, Hanim, Aimi Rosmelia, Fairuz, Aimi, Anas, Sakinah B, Muslimah, Nursakinah, Akma, Kak Wawa, Kak Su, Farhanah, Zack, Surizah, Zaihan, Sharey,  Ain Samsudin, Shida Mpp, Effa, Suhainy, Norliyana, Rafidah, geng palapes ( Anis, Shaza, Aini), Salwana, Mashitah Hashim, Fariza, Shiha, dan Nuura,

Moga dengan adanya blog ini, ia akan dapat membantu memberi sedikit maklumat kepada sahabat-sahabat sekalian. Kepada kawan-kawan dari Sekolah Menenengah Kebangsaan Agama Kota Kinabalu (SMAKK), diharap dapat la kita berkongsi pengalaman sewaktu kita di sekolah dulu. Moga, jika kita ada kelapangan, moleklah kiranya kalau kita dapat mengadakan "Reunion" ataupun progaram untuk adik-adik kita di Smakk ketika ini. Tidak dilupakan kepada cikgu-cikgu di Smakk yang banyak memberi bantuan dan tunjuk ajar kepada saya sepanjang bersekolah di sana. Terima kasih saya ucapkan kepada Ustazah Rosnima yang kini mengajar di Pahang, Cikgu Farah, Ustaz Nik, Ustaz Zahari, Cikgu Anita, Ustazah Aminah(pengetua), Cikgu Fazliah dan Uncle Rustam, Cikgu Matusin, Cikgu Suhaibul, Cikgu Norlina, Cikgu Kertina, Cikgu Aslina, Ustaz Fazili, Ustaz Helmi, Ustaz Hafizi, Cikgu Azman, Cikgu Normah, Cikgu Halijah, Ustazah Nurimas,  Cikgu Amir, dan cikgu-cikgu yang lain. Jasa kalian tidak akan saya lupakan. Hanya Allah sahaja yang mampu membalas jasa kalian. Semoga Allah sentiasa merahmati guru-guruku. Amin..

2 comments:

samsooL said...

Tahniah.. Satu permulaan yang baik. Tidak sia-sia ko ada streamyx kalau macam ni. Ada dua perkara sebagai pesanan. 1- selalu la update a.. nanti rajin saya datang melawat.. InsyaAllah.. 2- Kalau boleh, jangan banyak sangat guna short form. Sbb ini bkn sms.blh jak tlis pnuh2 kan..bljr taip ngan mggnkn jr jmri yg byk :P.. hee..

hingga jumpa lagi..
wassalam

Miftahul Qalbi said...

Ana nak bagi cadangan penambahbaikan untuk blog enta..

semuanya elok..cuma perlukan sentuhan yang lebih mantap dari segi :
1) background effect..terlalu formal ...
2) Kalau boleh jangan guna singkatan perkataan..pembaca rasa tak best..
3) Cuba bawakan hadith-hadith yang sohih dan kaitkan dengan pendapat-pendapat yang muktabar
4) Banyakkan membaca buku-buku agama yang lain, sebagai penambah maklumat..
5) jangan hanya copy and paste sahaja..tapi kena tengok dari struktur ayat dan kesalaha ejaan..
6) Link dengan lebih ramai orang..
7)Cuba menulis seikhlas hati yang lahir dari hati yangbenar-benar cintakan ISLAM itu sendiri..
8) kalo cerita tak formal, kasi tak fromal semua..jangan campur adukkan..
9)Kalo perkataan yang perlukan sengkang, buat sengkang dan full jangan buat simbol "2". Contohnya - dosa2 , sepatutnya dosa-dosa...

tahniah atas perubahan diri..semoga enta berjaya..

Berbuka puasa di PWTC

Berbuka puasa di PWTC